15 April 2009

Bila hati bermonolog....

Bila rase sunyi...
mencari2 jer orang untuk diajak berbual..terutamnya mak...
tapi hati aku cakap, "Jangan...nanti ganggu masa orang".
Bila rase penat..
nak jer pergi tidur or relax2 sambil tengok2 movie...
tapi hati aku cakap, " Jangan...pergi study exam dah nak dekat.."
Bila rase geram + sakit hati...
nak jer pergi kat orang tu..pas2 marah2 + cakap ape aku nak cakap..
pas2 ketawa ngan puas dalam hati....bila dapat wat..
tapi hati aku cakap, " Jangan...nanti orang terase hati..aku lagi susah..nanti aku plak yang terase hati balik".
Bila rase tak puas hati ngan *#@*#...
mula la rase nak bebel2 kat orang yang berkenaan  dan sewaktu dengannya...
sebab tak ikut kehendak dan piawaian yang sepatutnya...kalo ikut piawai kan bagus..hati aku tak runsing + kepala tak serabut....
tapi hati aku cakap, " Jangan...kesian kat orang...mana la nak tau orang-orang itu ada hal or tak paham ke...sabar la yer..bayangkan sume itu tuk kebaikan diri sendiri..".
"Selama ni diri aku dikawal ngan hati yang bermonolog...kalo tak...memang hancur la.."
Sekian..habislah episod hati pada kali ini....

No comments:

Post a Comment